مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 شهریور 1400 ساعت 10:502021-09-06دانش

طراحی حسگر های رطوبتی برای سنجش رطوبت گلخانه ها توسط محققان امیرکبیر


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی حسگر رطوبت نسبی شدند که به کمکِ بلورهای فوتونی کلوییدی معکوس هیدروژلی برپایه اکریلامید ساخته شده و در محیط¬هایی همچون انبار مواد غذایی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمدباقر سبحانی متین دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح ساخت و مشخصه یابی بلورهای فوتونی کلوییدی معکوس هیدروژلی برپایه اکریلامید برای حسگری رطوبت نسبی گفت: با این پروژه توانسته ایم به یک محصول کاملاً بومی دست پیدا کنیم زیرا این موضوع یکی از طرح های قابل بحث در دنیا به شمار می رود.

وی با بیان اینکه مواد اولیه لازم برای ساخت این حسگر در داخل کشور موجود بود، گفت: حسگری رطوبت نسبی یکی از کاربردهای این حسگر است که می تواند برای مواد بیولوژیکی نیز قابل استفاده باشد.

  وی با اشاره به روند اجرای این پروژه گفت: با مطالعاتی که داشتیم دیدیم که موضوع بلورهای فوتونی در حال تبدیل شدن به یکی از مباحث پرکاربرد دنیاست که قریب به یک یا دو دهه بیشتر از عمر آن نمی¬گذرد.

وی ادامه داد: با کنکاش بیشتر متوجه پتانسیل این موضوع برای ساخت محصولات کاربردی صنعتی شدیم ؛یک نمونه¬ آن حسگر رطوبت نسبی است که در بسیاری از صنایع اعم از هواشناسی، صنایع غذایی، محیط¬های پزشکی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی حسگر های رطوبتی برای سنجش رطوبت گلخانه ها توسط محققان امیرکبیر

طراحی حسگر های رطوبتی برای سنجش رطوبت گلخانه ها توسط محققان امیرکبیر