مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 شهریور 1400 ساعت 09:252021-09-05اقتصادي

45 درصد جمعیت رفسنجان در روستاها زندگی می کنند


فرماندار رفسنجان با اشاره به حضور 45 درصد مردم رفسنجان در روستاها گفت: عامل مهم پایداری مردم در روستاهای این شهرستان کشاورزی و باغداری است.

- ، مجید فصیحی هرندی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح دوازدهمین کنگره ملی باغبانی ایران اظهار داشت: از برگزارکنندگان این کنگره تشکر می کنم و باید در این کنگره های علمی از فرصت ها استفاده کنیم و راهکارهای مقابله با تهدیدها را بیابیم.

فرماندار رفسنجان به محصول نخست این شهرستان یعنی پسته اشاره و اظهار کرد: پسته در رفسنجان از دیرباز به صورت سنتی کاشت و برداشت می شود و باید روش های نوین جایگزین روش های سنتی شود تا هم محصول افزایش یابد هم رونق اقتصادی را داشته باشیم.

فصیحی هرندی افزود: 45 درصد جمعیت شهرستان رفسنجان در روستاها زندگی می کنند که نرخ بالایی را در کشور شامل می شود، همچنین 30 درصد از جمعیت شهرستان در بخش مرکزی ساکن هستند که به واسطه کشاورزی پسته وضعیت پایداری دارند در غیر این صورت به شهرها مهاجرت کرده و مشکلاتی ایجاد می شد.

فرماندار رفسنجان ابراز دشت: مردم این خطه صدها قنات در روستاها ایجاد کرده اند و بعداً در دوره ای که ابزار مدرن پدیدار شد چاه های عمیق حفر کردند و این 45 درصد جمعیت پایدار شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

45 درصد جمعیت رفسنجان در روستاها زندگی می کنند

45 درصد جمعیت رفسنجان در روستاها زندگی می کنند