مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 مرداد 1400 ساعت 10:252021-08-19بين الملل

لاوروف: روسیه خواستار گفت وگوی سراسری در افغانستان با مشارکت همه بازیگران سیاسی است


وزیر امور خارجه روسیه ضمن تاکید بر این که مسکو طرفدار گفت وگوی ملی با مشارکت همه نیروهای سیاسی افغانستان است، از بیانیه اخیر طالبان استقبال کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) گفت  مسکو طرفدار گفت وگوی ملی با مشارکت همه نیروهای سیاسی با مشارکت حامد کرزی  رییس جمهور سابق افغانستان و رهبر حزب اسلامی اعلام شده است.

  وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو با این درک پیش می رود که همه این نیروها برای مذاکره در راستای منافع مردم افغانستان اعلام آمادگی کرده اند و افزود روسیه تمام تلاش خود را برای تشویق گفت وگو بین طالبان و دیگر نیروهای سیاسی در این کشور انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که چنین گفت و گویی منجر به توافق های مشخص می شود.

وی همچنین گفت که مسکو آماده است تا مذاکرات موسوم به قالب مسکو را درباره افغانستان از سر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد که علاوه بر نیروهای بین الافغانی، هر پنج کشور آسیای مرکزی به علاوه چین، پاکستان، هند، ایران و ایالات متحده در مذاکرات قالب مسکو شرکت کرده اند.

لاوروف در این خصوص توضیح داد: ما هنوز هیچ پیشنهاد رسمی ارائه نکرده ایم، اما اثربخشی این گروه [در] مذاکرات افغانستان همواره توسط همگان به رسمیت شناخته شده و ما در صورت صلاحدید این آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوروف: روسیه خواستار گفت وگوی سراسری در افغانستان با مشارکت همه بازیگران سیاسی است

لاوروف: روسیه خواستار گفت وگوی سراسری در افغانستان با مشارکت همه بازیگران سیاسی است