مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مرداد 1400 ساعت 14:352021-08-11سياسي

انتصاب رییس سازمان بورس کاملاً قانونی بوده است


عضو شورای عالی بورس بر قانونی بودن روند انتخاب دهقان دهنوی به ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار از سوی این شورای عالی تأکید کرد.

- به نقل از بازار سرمایه، رحمت الله صادقیان گفت: محمد علی دهقان دهنوی، کارمند دولت نبوده و از سمت های دولتی استعفا داده است.

وی افزود: دهقان دهنوی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است که مطابق با استعلامی که در سال 1385 از اداره کل قوانین مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است، آن اداره کل اعلام داشته، سمت های آموزشی در دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی از حکم ممنوعیت موضوع اصل 141 قانون اساسی و قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مستثنی است و اعضای هیئت علمی می توانند عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار باشند.

صادقیان در ادامه با اشاره به طرح موضوع عدم رعایت ماده 6 قانون بازار اوراق بهادار در خصوص تعیین رییس سازمان توسط هیأت مدیره تصریح کرد: در این مورد نیز هیچ تخلفی صورت نگرفته است.

آقای دهقان دهنوی با مصوبه شورای عالی بورس به عنوان عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شدند و سپس هیأت مدیره سازمان در همان روز با تشکیل جلسه ایشان را به ریاست سازمان برگزید.

وی افزود: این رویه درباره رﺅسای پیشین سازمان نیز به همین ترتیب بوده و هیچ گونه تخلف قانونی رخ نداده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتصاب رییس سازمان بورس کاملاً قانونی بوده است

انتصاب رییس سازمان بورس کاملاً قانونی بوده است