مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مرداد 1400 ساعت 14:502021-08-08سياسي

فرهنگ عاشورا رنگ کهنگی به خود نمی گیرد


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: فرهنگ عاشورا با تازگی و طراوت جاودانه خود هیچ وقت رنگ کهنگی و فرسودگی به خود نمی گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام جعفرزاده عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی در مشگین شهر اظهار کرد: با گذشت قرن ها از حادثه درس آموز کربلا فرهنگ عاشورا و مبانی فکری امام حسین (ع) و یاران باوفایش هیچ وقت رنگ کهنگی و دیرینگی به خود نمی گیرد بلکه این فرهنگ همواره مبین حق و نجات دهنده بشر از ظلمات است.

وی تصریح کرد: در این سال ها به همت مداحان، پیرغلامان حسینی و عاشقان صدیق و رهروان پرصلابت امام حسین (ع) و یاران باوفایش این فرهنگ با اصالت و اندیشه نورانی کربلایی به ما رسیده و ضرورت دارد در بهترین قالب به نسل های بعدی نیز منتقل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تلاش پیرغلامان حسینی نظیر حاج علی نورمحمدی در مشگین شهر را در برپایی محافل و مجالس عزای حسینی ستودنی توصیف کرد و گفت: حرکتی که پیرغلامان حسینی، مداحان، شعرا و مرثیه سرایان آغاز کرده اند، حرکتی منتج به بهترین نتیجه و فایده در ارتقا فرهنگ معنوی عاشورایی است.

جعفرزاده افزود: بشریت امروز تشنه چنین معارفی است و هرگز نمی توان در مسیر تعالی و تکامل بشر از اندیشه های نورانی ائمه اطهار و حریت و آزادگی آنها به سادگی گذشته و این گنجینه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ عاشورا رنگ کهنگی به خود نمی گیرد

فرهنگ عاشورا رنگ کهنگی به خود نمی گیرد