مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مرداد 1400 ساعت 06:252021-08-05بين الملل

رایزنی وزیران خارجه مصر و ایتالیا درباره اوضاع لیبی و تونس


وزیر امور خارجه مصر در گفتگوی تلفنی با همتای ایتالیایی خود، برخی مسائل منطقه، به ویژه وضعیت لیبی و تونس را مورد بحث قرار داد.

- وزیر امور خارجه مصر در گفتگوی تلفنی با همتای ایتالیایی خود، برخی مسائل منطقه، به ویژه وضعیت لیبی و تونس را مورد بحث قرار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت روسیا الیوم، در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است که لوییجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا در این تماس تلفنی، سامح شکری، همتای مصری خود را از نتایج کلی سفر اخیرش به لیبی و ملاقات های وی با طرف های مختلف در آنجا مطلع کرد.

در این بیانیه آمده است: شکری بر اهمیت پایبندی به نقشه راه مورد تایید مجمع گفتگوی سیاسی لیبی و قطعنامه 2570 شورای امنیت در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمان در تاریخ مقرر خود در دسامبر 2021 ، و نیز ضرورت خروج بدون تاخیر همه نیروهای خارجی و مزدوران از لیبی تاکید و از گامی که برای بازکردن جاده ساحلی بین سرت و مصراته برداشته شده استقبال کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: شکری بر همبستگی مصر با همه اقدامات قیس سعید، رییس جمهور تونس به منظور تحقق آرمان های ملت برادر تونس در چارچوب تحقق اراده آزادانه آنها تاکید کرد.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی وزیران خارجه مصر و ایتالیا درباره اوضاع لیبی و تونس

رایزنی وزیران خارجه مصر و ایتالیا درباره اوضاع لیبی و تونس