مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 11:452021-08-03اقتصادي

2000 میلیارد تومان وام قرض الحسنه در انتظار مشاغل خانگی


وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از تصویب پرداخت 2000 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل خانگی از سوی بانک مرکزی خبر داد و آن را کمک بزرگی به توسعه کسب و کارهای خانگی دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس آمارها سهم مشاغل خانگی از اشتغال کل کشور 4 تا 6 درصد است و بیش از سه میلیون نفر به طور رسمی تولید کننده محصولات مشاغل خانگی هستند.

به اعتقاد کارشناسان مشاغل خانگی، یکی از بهترین شیوه های کسب و کار برای افراد به ویژه زنان و جوانان جویای کار در قالب خوداشتغالی در منازل است که ضمن ایجاد فرصتهای شغلی جدید زمینه رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی و کاهش بیکاری در کشور را فراهم می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سهم سه درصدی مشاغل خانگی از کل اشتغال کشور می گوید: بانک مرکزی پرداخت 2000 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه سالانه به مشاغل خانگی را تصویب کرد که منتظر ابلاغ و تخصیص آن هستیم.

آنطور که شریعتمداری می گوید 30 درصد از این منابع در اختیار ستاد توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی کشور و 70 درصد بر اساس سهمیه استانی تخصیص می یابد.

به گفته وی، اگرچه این موضوع به بانک مرکزی فشار وارد می کند و باید از منابع قرض الحسنه پرداخت شود اما کمک بزرگی به توسعه مشاغل خانگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2000 میلیارد تومان وام قرض الحسنه در انتظار مشاغل خانگی

2000 میلیارد تومان وام قرض الحسنه در انتظار مشاغل خانگی