مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 10:002021-08-03اقتصادي

«جهاد دانشگاهی» قطب آبزی پروری دریایی کشور می شود


مدیر دفتر آبزی پروری دریایی جهاددانشگاهی گفت: در یک چشم انداز 10 ساله، دفتر خدمات تخصصی آبزی پروری دریایی جهاد دانشگاهی این استان به قطب علمی و عملی آبزی پروری دریایی در کشور تبدیل خواهد شد.

- احمدرضا کهن درگفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به روند رو به رشد تقاضا برای آبزیان و همزمان کاهش قابل توجه میزان صید در نتیجه ی تخریب جمعیت های طبیعی، آبزی پروی به تامین کننده بخش عمده ای از منابع پروتیین مورد نیاز انسان بدل شده است.

وی ادامه داد: طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، فائو (FAO)، در سال های اخیر میزان تولید آبزیان مختلف از طریق آبزی پروری از میزان آبزیان صید شده پیشی گرفته است.

با توجه به این که بیش از 70 درصد سطح کره زمین را دریاها و اقیانوس ها پوشانده اند، از این رو به کارگیری این منابع آبی برای آبزی پروری مورد توجه روزافزون قرار گرفته اند.

مدیر مرکز تخصصی آبزی پروری دریایی جهاددانشگاهی تصریح کرد: با توجه به این که در سال های اخیر رشد و توسعه صنعت آبزی پروی به ویژه گونه های دریایی به منظور تامین امنیت غذایی در دستور کار دولت قرار گرفته است، مناطق ساحلی شمال و جنوب کشور شاهد افزایش سطوح تحت پرورش آبزیان دریایی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جهاد دانشگاهی» قطب آبزی پروری دریایی کشور می شود

«جهاد دانشگاهی» قطب آبزی پروری دریایی کشور می شود