مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 09:502021-08-03اقتصادي

ایرانی ها چند خانه جدید در ترکیه خریدند؟


ترکیه در سال های گذشته به مقصد تجاری و سرمایه گذاری بسیاری از ایرانی ها بدل شده و از این رو شهروندان ایران در سال های گذشته یکی از اصلی ترین مشتریان خانه در ترکیه بوده اند.

- رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می گوید که با وجود تغییراتی که اقتصاد دنیا پس از شیوع کرونا تجربه کرده، همچنان مسکن یکی از مهم ترین پیشران های اقتصاد ترکیه به شمار می رود.

جلال ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در اقتصاد ترکیه، پیمانکاران حوزه ساختمان، ارزآوران خالص به شمار می روند، زیرا با فروش محصولات خود به شهروندان خارجی، در سال های گذشته توانسته اند درآمدهای ارزی مهمی را نصیب دولت ترکیه کنند.

به گفته وی، با وجود مشکلاتی که اقتصاد ترکیه در ماه های گذشته و تحت تاثیر شیوع کرونا با آن مواجه بود، بخش مسکن توانسته حرکت رو به جلو خود را از سر بگیرد تا نیمه سال جاری میلادی، فروش مسکن به خارجی ها 44 درصد افزایش پیدا کرده است.

رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه با بیان اینکه بانک های این کشور برای افزایش توان خرید، نرخ بهره وام مسکن را کاهش داده اند، اظهار کرد: همین سیاست های حمایتی باعث شده که تنها در یک ماه، 134 هزار واحد مسکونی در ترکیه به فروش برود که از این تعداد، 683 واحد سهم ایرانی ها بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانی ها چند خانه جدید در ترکیه خریدند؟

ایرانی ها چند خانه جدید در ترکیه خریدند؟