مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 09:352021-08-03پزشكي

از مبارزه علیه کرونا خسته نشویم/ رعایت دقیق پروتکل ها و کمک به کادر درمان


تحقیقات علمی نشان می دهد وقتی یک اتفاق یا حتی یک بحران به مدت طولانی تکرار می شود، باعث عادی شدن آن در ذهن می شود و ذهن انسان آن مسئله را امر مسلم و نرمال فرض می کند، - گروه عادی جلوه می دهد حتی اگر مرگ و میر مردمی باشد که روزانه از رسانه ها آنها را شاهد هستیم این خیلی دردناک است که بدانیم مرگ و میر اطرافیان، غریبه  آشنا برایمان عادی شده باشد و حتی ممکن است خیلی راحت خودمان هم با یک کرونای دلتا پایمان به بیمارستان و وخامت اوضاع کشیده شود، اما این اتفاق متاسفانه افتاده است.

شاید لازم باشد باز هم در میانه موج پنجم کرونا در ایران و تزریق واکسن کج و دار و مریض به گروه های سنی بالا و گروه های خاص یک بار دیگر پروتکل های بهداشتی و حضور در اجتماع و عروسی ها و میهمانی ها را مرور کنیم.

با خیلی ها که این روزها صحبت می کنیم، می شنویم که در میهمانی ها و عروسی ها شرکت می کنند، یک عده می گویند واکسن تزریق کرده اند و یک عده هم می گویند که رعایت می کنیم و به دیگران نزدیک نمی شویم در حالیکه در محافل عمومی چنین امکانی نیست وسرعت و فاصله انتقال دلتا کرونا خیلی بیش از هر چیزی است که تصورش هم برایمان امکان پذیر باشد.

*پرهیز از حضور در اجتماع و مراسم های عزا و عروسی پس از گذشت کمتر از دو سال خیلی از کسانی که عقد و نامزد کرده و منتظر تمام شدن کرونا بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مبارزه علیه کرونا خسته نشویم/ رعایت دقیق پروتکل ها و کمک به کادر درمان

از مبارزه علیه کرونا خسته نشویم/ رعایت دقیق پروتکل ها و کمک به کادر درمان