مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 08:502021-08-03سياسي

سازمان ملل نهادی دائمی برای رسیدگی به چالش های نژادپرستی تاسیس کرد


مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه تشکیل انجمن دائمی مردم آفریقایی تبار را تایید کرد تا توصیه های کارشناسی را در رسیدگی به چالش های نژادپرستی، - مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه تشکیل "انجمن دائمی مردم آفریقایی تبار" را تایید کرد تا توصیه های کارشناسی را در رسیدگی به چالش های نژادپرستی، تبعیض نژادی، بیگانه هراسی و همچنین عدم تحمل و تعصب ارائه دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این قطعنامه که با اجماع 193 کشور عضو سازمان ملل به تصویب رسیده همچنین از این انجمن می خواهد تا به عنوان پلتفورمی برای ارتقاء امنیت و کیفیت زندگی و معیشت مردم آفریقایی تبار و گنجاندن کامل آنها در جوامعی که در آنها زندگی می کنند، عمل کند.

تاسیس این انجمن در جریان دهه بین المللی برای مردم آفریقایی تبار که توسط مجمع عمومی که اول ژانویه سال 2015 میلادی آغاز شد و 31 دسامبر 2024 پایان می یابد، صورت می گیرد.

این انجمن بر موضوعات شناخت، عدالت و توسعه متمرکز است.

تاسیس این نهاد جدید در آستانه بیستمین سالروز کنفرانس جهانی سازمان ملل علیه نژادپرستی در آفریقای جنوبی در سپتامبر 2001 میلادی که همراه با درگیری ها بر سر خاورمیانه و میراث برده داری بود، صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل نهادی دائمی برای رسیدگی به چالش های نژادپرستی تاسیس کرد

سازمان ملل نهادی دائمی برای رسیدگی به چالش های نژادپرستی تاسیس کرد