مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 08:352021-08-03سياسي

مرمت کاروانسرای تاریخی عباس آباد میامی


مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی گفت: مرمت کاروانسرای تاریخی عباس آباد در شهرستان میامی آغاز شد.

- ایسنا/سمنان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی گفت: مرمت کاروانسرای تاریخی عباس آباد در شهرستان میامی آغاز شد.

سید محمدصادق رضویان 12 مرداد 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: مرمت این کاروانسرای تاریخی با هدف آماده سازی برای حضور ارزیابان یونسکو آغاز شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی افزود: در این مرحله از مرمت کار بندکشی، پی بندی، استحکام بخشی و آواربرداری انجام می شود.

وی با بیان اینکه این کاروانسرا در دوران صفویه ساخته شده است، افزود: این بنا از سلامت و پایداری نسبی برخوردار است و با توجه به واقع شدن در کنار جاده تهران - مشهد و عبور مسافران از کنار روستای عباس آباد، امکان تغییر کاربری و واگذاری این کاروانسرا به سرمایه گذار بخش خصوصی وجود دارد.

رضویان با اشاره به اینکه این کاروانسرا مستطیل شکل از نوع چهار ایوانی و مساحت آن بیش از هشت هزار و 500 متر مربع است، گفت: این کاروانسرا دارای 2 ورودی شرقی و غربی است که ورودی اصلی آن در ضلع شرقی است و در وسط حیاط نیز بارانداز برای خرید و فروش و بارگیری کالاها ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت کاروانسرای تاریخی عباس آباد میامی

مرمت کاروانسرای تاریخی عباس آباد میامی