مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 04:452021-08-03سياسي

ضرورت مشارکت کشورهای همسایه در تکمیل کرویدور شمال جنوب


نماینده ایران در میزگرد کریدور شمال جنوب با بیان اینکه کریدور شمال و جنوب فقط از راه زمینی آذربایجان و مسیر دریایی نیست، گفت: باید کشور همسایه مشترک ترکمنستان و قزاقستان و حتی ازبکستان نیز در اجلاس این باشگاه شرکت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، میزگرد کریدور شمال جنوب در حاشیه برگزاری نمایشگاه حلال و همایش جهان اسلام هفته گذشته در شهر کازان روسیه برگزار شد.

در این میزگرد به دعوت باشگاه کریدور شمال و جنوب به ریاست رمضان عبدل تیموف، وزیر اسبق قفقاز یکی از اعضای اتاق ایران روسیه به نمایندگی از منطقه آزاد انزلی نیز حضور یافت تا علاوه بر تشریح توانمندی های ایران، شرایط را برای حضور تجار و فعالان اقتصادی در روسیه را فراهم کند.

  سید جلیل جلالی فر، نماینده ایران در میزگرد کریدور شمال جنوب بیان کرد که کریدور شمال و جنوب فقط از راه زمینی آذربایجان و مسیر دریایی نیست لذا باید کشور همسایه مشترک ترکمنستان و قزاقستان و حتی ازبکستان نیز در اجلاس این باشگاه شرکت کنند.

به گفته عضو اتاق ایران روسیه، خطوط ریلی و جاده ای کشورهای ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان اهمیت فراوانی دارد و باید این کشورها در استراتژی مشترک دو کشور ایران و روسیه جهت فعال سازی این کریدور مهم نیز نقش آفرینی و هم افزایی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت مشارکت کشورهای همسایه در تکمیل کرویدور شمال جنوب

ضرورت مشارکت کشورهای همسایه در تکمیل کرویدور شمال جنوب