مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مرداد 1400 ساعت 03:102021-08-02سياسي

مهمترین ویژگی عالم عامل از منظر امیرمومنان علی(ع)


رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه عالم دینی باید تصویری از شهدا و صدیقین باشد، گفت: عالم غیر عامل بدتر از انسان جاهل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله علی اکبر رشاد، امروز صبح در جلسه درس اخلاق که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: انسان همواره باید قدر فرصت ها را بداند، طبق صریح روایات؛ فرصت ها همانند ابر می گذرد، مقصود از ابر نامحسوس بودن گذشت فرصت ها است.

رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با استناد به کلام امیرمومنان علی (ع) عنوان کرد: حضرت فرمودند: حرمت عالم عامل همانند حرمت شهدا و صدیقین است؛ مراد امیر در این کلام آن است که عالم عامل هویت صدیقیت و شهادت دارد و خصوصیات شهدا و صدیقین را می توان در وجود عالم عامل به علم مشاهده کرد.

وی افزود: توقع و تصوری که از شهید و صدیق وجود دارد آن تصور و شانیت را نیز باید از عالم عامل داشت؛ غالباً در ادبیات دینی اسلام مقصود از علم، علم الادیان است و مراد علم الابدان نیست.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه تهران در ادامه به فعالیت های علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اشاره کرد و گفت: همه فعالیت هایی که در این پژوهشگاه توسط گروهای مختلف علمی صورت می پذیرد فعالیت های علمی دینی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین ویژگی عالم عامل از منظر امیرمومنان علی(ع)

مهمترین ویژگی عالم عامل از منظر امیرمومنان علی(ع)