مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 08:552021-08-02سياسي

آیین نامه «الزامات پدافند غیرعامل ساختمان های بلندمرتبه» تدوین شد


عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تدوین و چاپ آیین نامه«الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در ساختمان های بلندمرتبه» برای نخستین بار در کشور شد.

- به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، آیین نامه الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در ساختمان های بلندمرتبه توسط دکتر فرزاد حاتمی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای نخستین بار تهیه و تدوین شده و به چاپ رسید.

این آیین نامه حدودا بعد از 4 سال،در تیرماه 1400 و با شماره (1203-ث ) در مرکز مطالعات و تدوین آیین نامه های فنی و مهندسی سازمان پدافند غیرعامل کشور به چاپ رسید.

دکتر فرزاد حاتمی، از سال 1389 دارای صلاحیت آموزشی دوره تخصصی ساختمان های بلندمرتبه از وزارت راه و شهرسازی بوده است.

از دلایل اهمیت تدوین و چاپ چنین آیین نامه ای می توان به اثرگذاری آن کاهش خطرپذیری در برابر خطرات مختلف و افزایش کارایی هنگام روبرو شدن با خطر اشاره کرد.

همچنین می توان با بکارگیری اقدامات موثر و کاربردی فنی و مهندسی و حتی الامکان کم هزینه و چندمنظوره در مرحله قبل از بحران، به میزان زیادی از شدت و گستردگی خسارت و تلفات ناشی از خطرات (نظامی و غیرنظامی-طبیعی) کاست.

ضروری است این آیین نامه که برای نخستین بار در کشور تهیه شده در سطوح مختلف برنامه ریزی، شهرسازی و معماری مورد توجه قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نامه «الزامات پدافند غیرعامل ساختمان های بلندمرتبه» تدوین شد

آیین نامه «الزامات پدافند غیرعامل ساختمان های بلندمرتبه» تدوین شد