مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 مرداد 1400 ساعت 06:352021-08-02پزشكي

دکتر فراشاهی: خوردن شیرموز برای سلامتی خطرناک است/شیر را به تنهایی مصرف کنید


متخصص طب ایرانی با تاکید بر این که باید از مصرف شیر با هر نوع ماده غذایی دیگر مثل موز یا دیگر میوه ها پرهیز شود گفت: مخلوط کردن شیر با میوه ها باعث ایجاد خلط غلیظ و اختلال در هضم می شود.

- دکتر محمد عسکرفراشاه در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به این که یکی از باورهای غلط طبی که متاسفانه درجامعه گسترش زیادی هم دارد، ترکیب شیر با بسیاری ازمیوه ها  نظیر موز، انبه وغیره است که آن را کاری سودمند و ترکیب آنها را به عنوان ماده غذایی مفید می دانند اظهار کرد: این در صورتی است که  ترکیب شیر با بعضی میوه ها نه  تنها مفید نبوده بلکه می تواند سبب بروز مشکلات گوارشی در فرد گردد.

 وی تصریح کرد: طبق نظر حکمای طب سنتی ایرانی مخلوط کردن شیر با انواع میوه ها به خصوص موز می تواند بسیار مضر و خطرناک باشد و بدن ما را مستعد انواع مشکلات در هضم آن کند.

این متخصص طب ایرانی با اشاره به این که شیر باید به تنهایی و جداگانه مصرف شود خاطرنشان کرد: بهتر است شیر با مصلح آن که عسل، گلاب یا هل  است مصرف شود.

دکتر فراشاه با تاکید بر این که  باید از مصرف شیر با هر نوع ماده غذایی دیگر مثل موز یا دیگر میوه ها پرهیز شود افزود:  مخلوط کردن شیر با میوه ها باعث ایجاد خلط غلیظ و اختلال در هضم می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکتر فراشاهی: خوردن شیرموز برای سلامتی خطرناک است/شیر را به تنهایی مصرف کنید

دکتر فراشاهی: خوردن شیرموز برای سلامتی خطرناک است/شیر را به تنهایی مصرف کنید