مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 13:152021-08-01اقتصادي

صرفه جویی 29 درصدی مصرف برق در حرم مطهر رضوی


رییس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی گفت: در حال حاضر در مقایسه با سالهای گذشته 29 درصد در مصرف برق و 23 درصد در مصرف آب صرفه جویی شده است.

- به گزارش، محمد کاظم ملازم الحسینی به اشاره به اقدامات انجام شده برای صرفه جویی در مصرف برق و آب در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: با توجه به لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی به ویژه نیاز کشور به صرفه جویی در مصرف برق و همچنین در راستای اجرای امریه و تأکید تولیت آستان قدس رضوی، علاوه بر همراهی با مصوبات دولت نسبت به کاهش ساعت کاری کارکنان آستان قدس رضوی، سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر نیز اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

خاموش کردن نورهای تزیینی وی افزود: این سازمان در چند مرحله دستورالعمل هایی مبنی بر صرفه جویی انرژی را به کارکنان و خادمان حرم مطهر ابلاغ کرده است، همچنین با آموزش مستقیم به آنان، گام های مؤثری در این راستا برداشته است.

رییس سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی ادامه داد: علاوه بر آن، اقدامات علمی و عملی مختلفی نظیر تنظیم دمای فضاها در حد 25 و 26 درجه سانتی گراد و به تبع آن، کاهش تعداد دستگاه های فعال سرمایشی، خاموش کردن نورهای تزیینی و بخشی از روشنایی قابل حذف در فضاهای مختلف حرم مطهر، جایگزینی لامپ های فلورسنت و کم مصرف قدیمی با نوع فوق کم مصرف (LED)، خاموش کردن روشنایی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صرفه جویی 29 درصدی مصرف برق در حرم مطهر رضوی

صرفه جویی 29 درصدی مصرف برق در حرم مطهر رضوی