مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 مرداد 1400 ساعت 10:452021-08-01بين الملل

مرگ یک تبعه ترکیه در مرز؛ کاردار یونان احضار شد


وزارت خارجه ترکیه در اعتراض به کشته شدن یک تبعه این کشور در تیراندازی نظامیان یونانی، کاردار آتن در آنکارا را احضار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به رغم بهبود نسبی روابط ترکیه و یونان طی هفته های اخیر بعد از تنش ها بر سر مسائلی از قبیل شرق دریای مدیترانه، منابع رسانه ای در ترکیه از کشته و زخمی شدن دو تبعه این کشور در مرز یونان خبر دادند.

مته سوهتا اوغلو خبرنگار ارشد پیشین رسانه هایی چون شبکه ان تی وی و سی ان ان تُرک در صفحه توییتر خود خبر داد، در نتیجه تیراندازی سربازان ارتش یونان در منطقه مرزی ادیرنه ، یک تبعه ترکیه ای کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته این فعال رسانه ای ترکیه ای، مهمت دورگون شهروند اهل این کشور بر اثر این تیراندازی که شامگاه شنبه (دیشب) انجام شد، جانش را از دست داد.

مته سوهتا اوغلو همچنین خبر داد، وزارت خارجه ترکیه روز یکشنبه (امروز) کاردار سفارت یونان را برای ابلاغ مراتب اعتراض آنکارا به این وزارتخانه احضار کرد.

احضار کاردار یونان در ترکیه در شرایطی انجام شده که طی هفته های اخیر تنش ها در روابط این دو کشور عضو ناتو بر سر مسائل اختلافی از قبیل فعالیت های اکتشافی و حفاری آنکارا در شرق مدیترانه کاهش یافته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ یک تبعه ترکیه در مرز؛ کاردار یونان احضار شد

مرگ یک تبعه ترکیه در مرز؛ کاردار یونان احضار شد