مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 17:452021-07-31سياسي

پروژه «کیمیا» در مجتمع هسته ای خنداب کلید خورد


احداث مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی-تولیدی فناوری های ایزوتوپی تحت عنوان پروژه کیمیا در حاشیه سفر صالحی به مجتمع هسته ای خنداب اراک آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، معاون رییس جمهور در آیین آغاز احداث این پروژه پژوهشی- تولیدی که محل تجمع نخبگان علمی کشور است، با اشاره به اختصاص بودجه این پروژه از محل درآمد مجتمع هسته ای آب سنگین خنداب ابراز امیدواری کرد طی 3تا4 سال آینده دیگر محصولات مهم این حوزه به تولید انبوه برسد.

علی اکبر صالحی ضمن تقدیر از مسئولان و متخصصان و کارکنان دلسوز، خالص و گمنام مجتمع هسته ای خنداب (اراک)، این سایت را نمونه، اقتدارآفرین و ارزش آفرین خواند و گفت: این پروژه عظیم فعالیت های علمی، تحقیقاتی و تولیدی حوزه تکنولوژی خانواده سازمان انرژی اتمی ایران و حوزه سلامت که با فناوری هسته ای ممزوج می شود را در بر می گیرد.

وی با اشاره به چند ابرپروژه سازمان انرژی اتمی از جمله مرکز ملی یون درمانی و تولید رادیودارو گفت: مراکز علمی که در کشور ایجاد می شود باید الگو باشد.

صالحی در ادامه با تقدیر از همکاری و همراهی مسئولان استانی و شهرستانی و تاکید بر تاریخ عمیق و اهمیت استان مرکزی تصریح کرد: این پروژه صد ها نخبه را به خود جذب می کند و اینجا تبدیل به مرکز نوآوری و ابتکار خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه «کیمیا» در مجتمع هسته ای خنداب کلید خورد

پروژه «کیمیا» در مجتمع هسته ای خنداب کلید خورد