مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 08:502021-07-31اقتصادي

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی


کنسرو نخود فرنگی یکی از راه ها و روش های تهیه و نگهداری نخود فرنگی برای تموم فصول می باشد که شما به راحتی می توانید این کنسرو ها را تهیه کنید و دیگر نیازی به خرید کنسروهای آماده نمی باشد.

- خانگی شیشه ای با سرکه مرحله اول: آماده سازی نخود فرنگی ابتدا نخود فرنگی ها را از غلاف خارج کنید و داخل لگن آب بریزید و بگذارید بماند این کار چند بار تکرار کنید تا خوب تمیز شود سپس آبکش کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: جوشاندن نخود فرنگی داخل یک قابلمه آب بریزید و بگذارید روی حرارت تا به جوش بیاد سپس نخود فرنگی ها را داخل آب ریخته و بگذارید برای 45 دقیقه پخته شود نیازی نیست له شود در حدی که نرم شود کافی می باشد در طول پخت کف روی نخود فرنگی را مدام بگیرید اگر عجله دارید می توانید از زودپز استفاده کنید.

مرحله سوم: افزودن نمک و سرکه وقتی نخود نرم شد از روی حرارت بردارید و نمک و سرکه را اضافه کنید میزان نمک گفته شده باید در حد معمولی باشد نباید خیلی شور شود نخود فرنگی را هم بزنید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله چهارم: کنسرو کردن نخود فرنگی وقتی از داغی افتاد داخل شیشه های تمیز بریزید و درب آن را خوب محکم کنید سپس شیشه ها را برعکس کنید و تست کنید آب از شیشه خارج نشود سپس شیشه ها رو سرو ته داخل قابلمه چیده و تا اندازه ای که نصف شیشه ها یا یکم بیشتر رو آب بگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی