مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 07:102021-07-31پزشكي

نیاز استان کرمان به همه گروه های خونی/ علل استقبال کمتر خانم ها از اهدای خون


مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در حال حاضر به تمام گروه های خونی در استان کرمان نیاز داریم به ویژه به گروه های خونی A+ و O منفی بیشتر نیاز است.

- ایسنا/کرمان مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در حال حاضر به تمام گروه های خونی در استان کرمان نیاز داریم به ویژه به گروه های خونی A+ و O منفی بیشتر نیاز است.

دکتر ایرج شکوهی نسب در گفت و گو با ایسنا با گرامیداشت 9 مرداد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون اظهار کرد: مهمترین مزیت اهدای خون از نظر روانی احساس نوعدوستی است که باعث نجات جان سه بیمار با اهدای هر واحد خون می شویم.

وی افزود: کاهش ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان، تقویت تولید سلول های جدید خونی، کاهش اضافه بار آهن در خون، کاهش چربی خون، سوزاندن 650 کالری پس از هر اهدای خون و .

از جمله مزایای اهدای خون است.

شکوهی نسب با اشاره به تاثیر شیوع ویروس کرونا بر کاهش اهدای خون تصریح کرد: در حال حاضر به تمام گروه های خونی در استان کرمان نیاز داریم به ویژه به گروه های خونی A+ و O منفی بیشتر نیاز است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان در ادامه با اشاره به شرایط اهدای خون بیان کرد: اهداکنندگان از 18 سالگی می توانند جهت اهدای خون مراجعه کنند و بین سنین 60 تا 70 سال براساس شرایط گروه های مختلف پذیرش صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز استان کرمان به همه گروه های خونی/ علل استقبال کمتر خانم ها از اهدای خون

نیاز استان کرمان به همه گروه های خونی/ علل استقبال کمتر خانم ها از اهدای خون