مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 05:502021-07-31سياسي

سهل انگاری و افراط گرایی دو لبه نادرست مسائل تربیتی است


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: یکی دیگر از مواردی که در حوزه تربیت جوانان و نوجوانان مضر است، این است که دین را محدود کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الاسلام محمد عبادی زاده اظهار داشت: در حوزه تربیتی برخی مفاهیم دین مبین اسلام سازنده و انسان ساز هستند اما با تفسیرهای غلطی که برخی دین داران می کنند، آن را به یک امر ضد تربیتی تبدیل می کنند.

برای مثال مفهوم صبر مفهوم مؤثری است و به معنی پایداری در راه هدف، قوی بودن در مقابل گناه، نلرزیدن در مقابل مشکلات و سست نبودن در طاعت و بندگی خدا است و برخی آن را به سکوت، انزوا و تسلیم تعبیر می کنند که بسیار مخرب است.

وی بیان داشت: همچنین توکل، مفهومی سازنده در دین مبین اسلام است اما گاهی با تعبیر برخی از مؤمنان تبدیل به ضد دین و ضد تربیت می شود.

توکل به معنی حرکت، تلاش، مسئولیت پذیری با اتکا به خدا، قرار دادن اراده تحت اراده الهی و انجام کارها با ایمان به نصرت خدا است اما گاهی این مفهوم را به بهانه جویی، عافیت طلبی، تلاش نکردن، دست روی دست گذاشتن و بی مسئولیتی تعبیر می کنند.

مفهوم قضا و قدر نیز از مفاهیمی است که برداشت درست از آن جنبه تربیتی دارد و برداشت نادرست آن می تواند جنبه مخربی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهل انگاری و افراط گرایی دو لبه نادرست مسائل تربیتی است

سهل انگاری و افراط گرایی دو لبه نادرست مسائل تربیتی است