مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مرداد 1400 ساعت 04:252021-07-31سياسي

تغییر رفتار حیات وحش همدان در نتیجه خشکسالی


کاهش بارندگی و کمبود منابع آب به مرور زمان و با نزدیک شدن به فصل گرما باعث خشک شدن منابع آبی شده که منجر به تغییر رفتار گونه های جانوری در اکوسیستم منطقه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان محسن جعفری نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خشکسالی و کمبود منابع آب موجب کاهش جمعیت حیات وحش و زاد و ولد، رقابت غذایی نامناسب بین گونه های جانوری شده و در نتیجه این تغییر وضعیت، اکوسیستم حیات وحش یا به ناچار اقدام به مهاجرت می کنند و یا در صورت عدم امکان مهاجرت طولانی، برخی گونه ها محکوم به فنا خواهند بود.

وی ادامه داد: حتی در صورت مهاجرت برخی گونه ها با توجه به تغییر جدی در زنجیره حیات منطقه، سایر گونه هایی که مقاوم تر بوده اما امکان مهاجرت ندارند نیز تحت تاثیر قرار گرفته و به واسطه معیوب شدن زنجیره حیات وحش در منطقه از بین خواهند رفت.

مدیرکل محیط زیست استان همدان بیان کرد: به وسطه این مهم که پوشش گیاهی از دو طریق تامین مواد غذایی و امنیت در حفظ و نگهداری گونه های جانوری اثرگذار است، با کاهش بارندگی ها شاهد رویش زیست توده خوبی در منطقه نخواهیم بود لذا به مرور زمان و استفاده از پوشش کم موجود، محدودیت غذایی ایجاد شده و منجر به مهاجرت و یا از بین رفتن گونه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر رفتار حیات وحش همدان در نتیجه خشکسالی

تغییر رفتار حیات وحش همدان در نتیجه خشکسالی