موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مرداد 1400 ساعت 07:252021-07-30پزشكي

کاهش زمان جراحی بیماران مبتلا به سکته مغزی با کمک نسل جدید سی تی اسکن


پژوهشگران کانادایی در بررسی های خود نشان داده اند که نسل جدید سی تی اسکن می تواند زمان مورد نیاز برای جراحی بیماران مبتلا به سکته مغزی را کاهش دهد.

- پژوهشگران کانادایی در بررسی های خود نشان داده اند که نسل جدید سی تی اسکن می تواند زمان مورد نیاز برای جراحی بیماران مبتلا به سکته مغزی را کاهش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از یورک الرت، پژوهش جدیدی نشان می دهد که استفاده کردن از یک نوع متفاوت از سی تی اسکن ممکن است زمان مورد نیاز برای جراحی بیماران مبتلا به کشنده ترین نوع سکته را کاهش دهد.

این نوع سکته موسوم به ELVO ، توسط لخته ای ایجاد می شود که یک رگ بزرگ را مسدود می کند و مانع رسیدن جریان قابل توجه خون به مغز می شود.

بیماران مبتلا به این نوع سکته هرچه سریع تر جراحی موسوم به thrombectomy را انجام دهند، احتمال پیشگیری از ناتوانی جدی و مرگ آنها بیشتر است.

پژوهشگران در این پروژه نشان داده اند که استفاده از نوعی سی تی اسکن موسوم به CB-CT می تواند به پزشکان کمک کند تا فاصله میان ظهور نشانه های سکته و جراحی را کاهش دهند.

نیکول کانسلیر (Nicole Cancelliere)، مدیر برنامه پژوهشی بیمارستان سنت مایکل (St.

Michael’s Hospital) کانادا گفت: این نسل جدید از فناوری CB-CT، ظرفیت فوق العاده ای برای بهبود مراقبت از بیمار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش زمان جراحی بیماران مبتلا به سکته مغزی با کمک نسل جدید سی تی اسکن

کاهش زمان جراحی بیماران مبتلا به سکته مغزی با کمک نسل جدید سی تی اسکن