مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 09:552021-07-29سياسي

اینجا تنها عشایر یکجانشین دنیا زندگی می کنند


رییس اداره میراث فرهنگی پاوه به شیوه هه وار نشینی(کوچ نشینی) مردم هورامان اشاره کرد و گفت: در روستاهای این منطقه تنها عشایر یکجانشین دنیا را می توانید ببینید.

- ایسنا/کرمانشاه رییس اداره میراث فرهنگی پاوه به شیوه هه وار نشینی(کوچ نشینی) مردم هورامان اشاره کرد و گفت: در روستاهای این منطقه تنها عشایر یکجانشین دنیا را می توانید ببینید.

هادی شریفی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به ثبت جهانی شدن هورامان، اظهارکرد: باتوجه به اینکه این منطقه بین دو استان واقع شده یکی از بزرگترین محدوده های ثبت جهانی شده بشری است که 106 هزار هکتار عرصه و 302 هزار هکتار حریم را در بر می گیرد.

وی تصریح کرد: در این محدوده بزرگ 700 روستا، 300 سکونتگاه غیررسمی، 1100 محوطه تاریخی و 295 اثر ثبت ملی شده وجود دارد که درحوزه ثبت جهانی شده ها در دنیا کم نظیر است.

رییس میراث فرهنگی پاوه اضافه کرد: پیش نویس پرونده مطالعات منظر فرهنگی تاریخی اورامانات اواخر تابستان 1398 به وزارت میراث فرهنگی ارسال شد و از پاییز همان سال این مطالعات رسما وارد فاز اجرایی شد و در نهایت اواخر زمستان این سال پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات را به یونسکو فرستادند تا اینکه اواخر شهریور سال 1399 ارزیاب مصری یونسکو به اورامانات آمد تا بازدیدی از این منطقه داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا تنها عشایر یکجانشین دنیا زندگی می کنند

اینجا تنها عشایر یکجانشین دنیا زندگی می کنند