مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مرداد 1400 ساعت 07:152021-07-29اقتصادي

راهکار دانشمندان برای کمبود آب در جهان/ محصولات کشاورزی زیر دریا کشت می شود


دانشمندان جهان در شرایطی که طی 30 سال آینده نیاز به غذا 50 درصد و نیاز به آب 30 درصد افزایش می یابد، راهکاری پیدا کرده اند که اکنون در ایتالیا اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، افزایش روبه رشد جمعیت جهان و افزایش تقاضا برای آب و غذا از هم اکنون دانشمندان را به فکر چاره جویی برای دهه های آینده کرده است، اگرچه این مشکلات از هم اکنون نیز وجود دارد و تنش هایی را در تامین آب و تغدیه درست کرده است.

مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد: دانشمندان جهان روش نوین پرورش انواع میوه و سبزیجات را در زیر دریا آغاز کرده اند، این طرح که به باغ نمو معروف است در زیر دریا و در اتاقک های حرفه ای و مجهز انجام می شود و دانشمندان امیدوارند که این کار را با  توجه به فراوانی آب دریا در جهان عملی کنند.

 نمونه این طرح در عمق 6 متری دریا در شمال غرب ایتالیا اجرا می شود و مخترعان این طرح می گویند: این اولین باری است که گیاهان در زیر دریا کشت می شود و در این مزارع زیر دریایی همه نوع محصولات از ریحان و لوبیا گرفته تا قارچ و توت فرنگی کشت می شود.

مجمع جهانی اقتصاد این روش را نوعی کشاورزی پایدار نیز معرفی کرده است که در آن آب و دمای مورد نیاز با روش های طبیعی تامین می شود، در این پروژه پس از ترکیب خورشید با آب دریا، دمای 3 تا 4 درجه سانتی گراد ایجاد م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار دانشمندان برای کمبود آب در جهان/ محصولات کشاورزی زیر دریا کشت می شود

راهکار دانشمندان برای کمبود آب در جهان/ محصولات کشاورزی زیر دریا کشت می شود