مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 14:552021-07-28بين الملل

حبس روزنامه نگار سودانی در عربستان با اتهامات ساختگی


دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، دادگاه عربستان برای یک روزنامه نگار سودانی در پی انتشار پست هایی انتقادی از عربستان چهار سال حبس صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، این سازمان اعلام کرد، احمد علی عبدالقادر 31 ساله، روزنامه نگار سودانی به اهانت به برخی نهادهای دولتی و سران آن و ایراد اظهارات منفی درباره سیاست ریاض متهم شد.

دیده بان حقوق بشر در بیانیه خود اعلام کرد، این اتهامات به توییت و مصاحبه هایی مربوط می شود که این روزنامه نگار در توییتر منتشر کرده و در آنها از انقلاب سودان در سال 2018- 2019 حمایت و از اقدامات عربستان در سودان و یمن انتقاد کرده است .

مایکل بیچ، مدیر منطقه خاورمیانه در دیده بان حقوق بشر گفت، حبس یکی از اعضای رسانه با اتهامات ساختگی بیش از هر چیز دیگر بیانگر منفی بودن سیاست های عربستان است که عبدالقادر آنها را منتشر کرده است.

وی افزود، این پیگرد قضایی و اقدامات دیگر بیانگر عزم و اراده مقامات عربستان برای سرکوب کوچکترین انتقاد یا حتی بحث و جدل در شبکه های مجازی و منع تمامی مخالفان با تهدید به زندان است.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد، مقامات عربستان عبدالقادر را 19 آوریل هنگام ورودش به فرودگاه بین المللی ملک عبدالعزیز بازداشت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حبس روزنامه نگار سودانی در عربستان با اتهامات ساختگی

حبس روزنامه نگار سودانی در عربستان با اتهامات ساختگی