مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 08:352021-07-28اقتصادي

کم کاری وزارت راه در پیگیری مجوز ورود واگن های ایرانی به آسیای میانه


در حالی که شرکت راه آهن ایران در حال حاضر عضو دائم شورای حمل و نقل ریلی کشورهای مشترک المنافع است، وزارت راه در پیگیری مجوز ورود واگن های ایرانی به آسیای میانه کم کاری می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دیپلماسی اقتصادی و تعامل با کشورهای همسایه از جمله راه حل های برون رفت از تنگنای کنونی درآمدهای ارزی و فاصله از اقتصاد نفتی است.

  این تعامل می تواند در قالب های مختلفی مانند صادرات و ترانزیت تحقق یابد.

از جمله شرکای بالقوه ایران که می توان تعامل اقتصادی قابل توجهی با آنان شکل داد، کشورهای آسیای میانه هستند که و اینچه برون برقرار شده و زیرساخت های ریلی ایران از این طریق به راه آهن های قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و تاجیکستان و روسیه مرتبط شده است.

* ترانزیت ایران به آسیای میانه معطل اقدام وزارت راه در ورود واگن های ایرانی در این باره یک کارشناس اقتصاد حمل و نقل ریلی به فارس می گوید: اولین مانع در مسیر ارتباط و تبادلات ریلی ایران و کشورهای این حوزه، تفاوت استانداردهای ریلی و خصوصا عرض خط است که با تعبیه ایستگاه های تعویض بوژی در مرزهای ریلی کشور مرتفع شده است.

  به گفته وحید عظیمی، دومین و جدی ترین مانع، نبود مجوز ورود واگن های ایرانی به راه آهن های CIS است، راه آهن های کشورهای عضو شوروی سابق و چند کشور دیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم کاری وزارت راه در پیگیری مجوز ورود واگن های ایرانی به آسیای میانه

کم کاری وزارت راه در پیگیری مجوز ورود واگن های ایرانی به آسیای میانه