مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 08:152021-07-28اقتصادي

شکست انسان از هوش مصنوعی؛ ربات چگونه خلبان پهپاد را از میدان خارج کرد! (+فیلم)


پژوهشگران در دانشگاه زوریخ الگوریتمی جدید را توسعه داده اند که می تواند مسیر مسابقه را با استفاده از نقاط مشخصی در آن تجزیه و تحلیل کند.

- آیا این تقلب است؟ شاید، اما پژوهشگران امیدوارند که روزی آگاهی از موقعیت مکانی حین پرواز با استفاده از دوربین های روی خود پهپاد به جای دوربین هایی که اطراف مسیر قرار می گیرند، قابل محاسبه باشد و پهپادها هرچه بیشتر مستقل شوند.

صرف یک ساعت زمان برای محاسبه خطر سیرهای ایده آل و عبور از موانع نیز همواره در سناریوهای دنیای واقعی ممکن نیست، اما از آنجایی که قدرت پردازنده های مورد استفاده در دستگاه های قابل حمل رو به افزایش است، پیش از انجام چند ثانیه ای محاسبه ای که اکنون یک ساعت طول می کشد، فقط مساله زمان مطرح است.

پهپادهای خودمختار ثابت کرده اند که ابزارهای ارزشمندی برای هر چیزی از تحویل محصولات مختلف تا پشتیبانی از ماموریت های جستجو و نجات هستند.

اما تامین نیروی چهار موتور الکتریکی همواره موجب تخلیه سریع باتری پهپاد می شود، از این رو، محاسبه بهینه ترین و سریع ترین مسیر چه در اطراف ساختمان های بلند در شهری شلوغ یا مسیر عبور از درها و پنجره ها درون یک خانه می تواند به افزایش برد پروازی، مدت زمان پرواز و کارآمدی پهپادهای خودمختار کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست انسان از هوش مصنوعی؛ ربات چگونه خلبان پهپاد را از میدان خارج کرد! (+فیلم)

شکست انسان از هوش مصنوعی؛ ربات چگونه خلبان پهپاد را از میدان خارج کرد! (+فیلم)