مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 07:102021-07-28بين الملل

آماده باش سربازهای چینی!


جهان، در حال تغییر است و چین صرفا با تکیه بر راهبرد سنتی برد-برد و عدم حضور موثرِ نظامی در اقصی نقاط جهان، قادر نیست از موقعیت و منافع خود به خوبی حراست کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فرارو، پایگاه خبری مدرن دیپلماسی در گزارشی به تغیییر رویکرد احتمالی چین در زمینه توسعه حضور نظامی خود در اقصی نقاط جهان پرداخته و به طور خاص، وقوع برخی تحولات مهم بین المللی نظیر اوج گیری طالبان در افغانستان، ایجاد تنش های احتمالی در منطقه آسیای میانه، و کاهش تعهدات نظامی قدرت هایی نظیر آمریکا و فرانسه در خاورمیانه و آفریقا را، دلیل و محرک اصلی چین در پیگیری این دستور کار عنوان کرده است.

مدرن دیپلماسی بر این باور است که چین برای حراست از منافع اقتصادی خود در اقصی نقاط جهان، چاره دیگری ندارد و باید خلا حضور نظامی قدرت های بزرگ در مناطق مختلف جهان را پُر کند.

مدرن دیپلماسی در این رابطه می نویسد: امکان دارد که چین، هیچ علاقه و منفعتِ کوتاه مدتی برای مشارکت در بحث تضمین امنیت مناطقی نظیر آسیای مرکزی و یا ساحل شرقی آفریقا نداشته باشد.

با این همه، این مساله به هیچ عنوان چین را از انجام آماده سازی های گسترده جهت ایجاد همکاری ها و مشارکت های نظامی و سیاسیِ طولانی مدت در بخش های مختلف جهان، با هدف تقویت موضع خود از حیث اعمال قدرت و یا کسب منافع اق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده باش سربازهای چینی!

آماده باش سربازهای چینی!