مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 06:302021-07-28بين الملل

مقام آمریکایی: مـأموریت ارتش آمریکا در سوریه بدون تغییر می ماند


یک وبسایت خبری آمریکایی به نقل از یکی از مقام های دولت واشنگتن از تداوم مأموریت آمریکا در سوریه با حضور 900 نظامی خبر داد.

- ، یک مقام وابسته به دولت آمریکا به پولیتیکو گفته است که به رغم ادعای جو بایدن رییس جمهور این کشور مبنی بر اتمام نبردهای طولانی خاورمیانه (غرب آسیا و شمال آفریقا)، همچنان حدود 900 نظامی آمریکایی در سوریه باقی می مانند.

این مقام آمریکایی هدف ادعایی از این تداوم حضور را آموزش و مشاوره به نیروهای کُرد سوری (قسد) عنوان کرد و گفت: در حال حاضر، هیچ تغییری را در ماموریت یا شمار نیروهای حاضر در سوریه پیش بینی نمی کنم.

این در حالی است که پیشتر، جان کربی سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حال حاضر چه تعداد نیروی آمریکایی در خاک سوریه حضور دارند؛ مدعی شد: در حال حاضر حضور ذهن ندارم اما می دانم که کمتر از هزار نفر است.

عدد دقیق را می پرسم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره تأثیر گفتگوهای راهبردی با عراق بر حضور آمریکا در سوریه مدعی شد: ارتباطی بین عملیات ائتلاف در عراق و سوریه وجود دارد.

اینکه چه تصمیماتی از این گفتگوها بیرون می آید و بر حضور در سوریه اثر بگذارد، هنوز نمی دانم.

به ادعای این مقام پنتاگون، مأموریت ها در عراق و سوریه بسیار به هم مرتبط هستند چرا که به گفته وی، وقتی داعش در سال 2014 ظهور کرد، از س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام آمریکایی: مـأموریت ارتش آمریکا در سوریه بدون تغییر می ماند

مقام آمریکایی: مـأموریت ارتش آمریکا در سوریه بدون تغییر می ماند