مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 05:002021-07-28سياسي

تاکید اتحادیه آفریقا بر لزوم پایبندی به قانون و تقویت گفتگوی سیاسی در تونس


کمیسیون اتحادیه آفریقا در اولین واکنش نسبت به تحولات تونس و اقدام چند روز قبل قیس سعید، رییس جمهور این کشور در تعلیق فعالیت های پارلمان، بر لزوم رعایت دقیق قانون اساسی تونس تاکید کرد.

- کمیسیون اتحادیه آفریقا در اولین واکنش نسبت به تحولات تونس و اقدام چند روز قبل قیس سعید، رییس جمهور این کشور در تعلیق فعالیت های پارلمان، بر لزوم رعایت دقیق قانون اساسی تونس تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، کمیسیون اتحادیه آفریقا با انتشار بیانیه ای در سایت خود اعلام کرد، موسی فکی، رییس کمیسیون این اتحادیه وضعیت تونس را از نزدیک تحت نظر دارد و در این راستا تماس تلفنی با عثمان الجرندی، وزیر خارجه تونس داشت.

در این بیانیه فکی بر پایبندی کمیسیون اتحادیه آفریقا به رعایت دقیق قانون اساسی تونس، حفظ صلح، مخالفت با تمامی اشکال خشونت، تقویت گفتگوی سیاسی برای حل مشکلات مطرح شده و لزوم رفع خواسته های قانونی مردم تونس به ویژه جوانان آن تاکید کرد.

رییس جمهور تونس عصر یکشنبه پس از نشست فوق العاده ای با تعدادی از فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور، تعلیق فعالیت های پارلمان، برکناری هشام المشیشی، نخست وزیر این کشور و لغو مصونیت نمایندگان پارلمان را اعلام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید اتحادیه آفریقا بر لزوم پایبندی به قانون و تقویت گفتگوی سیاسی در تونس

تاکید اتحادیه آفریقا بر لزوم پایبندی به قانون و تقویت گفتگوی سیاسی در تونس