مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مرداد 1400 ساعت 04:002021-07-28سياسي

غدیر، راهی به سوی کمال


اقدام رسول خدا نشان داد که مسأله رهبری و هدایت اجتماع مسلمانان از اهمیتی حیاتی برخوردار است و نمی توان آن را به افراد عادی سپرد.

صلاحیت های علمی و لغزش ناپذیری در حد عصمت که لازمه استمرار خط رسالت است، - پایگاه خبری جماران: امامت عدل و فضیلت یکی از فعال ترین بخش های عقیده اسلامی از ابتدای پیدایش مکتب اسلام است که مسئولیت حفاظت و حراست از اصالت های دین خاتم تا کرانه تاریخ را بر عهده دارد و ازجمله ارکان مذهب به شمار می آید.

مشخصه بارز این فراز از باور اسلامی جلوگیری ازسوءبرداشت و انحراف از شریعت نبوی بوده و انسان مسلمان را به سوی آرمان های متعالی رهنمون است.

اگر جوهره دین را کسب مهارت بندگی و قرار گرفتن بر مدار سعادت دنیا و زندگی پس از آن در نظر آوریم، جا دارد که امامت عدل و فضیلت را نیز در کنار توحید، نبوت و معاد از اصول دین به شمار آوریم ودر پرتو رفتار مصادیق این اصل اسلامی از امتزاج سره و ناسره مصون مانیم.

بر این اساس قرآن کریم مؤمنان را به پیروی از الگوهای نیکو دعوت کرده و لازمه دستیابی به کمال را زندگی برسیاق سیره مصادیق امامت عدل و فضیلت برشمرده است.

در پایان سال دهم هجری ودر شرایطی که اسلام به اقتدار لازم دست یافته بود تا حجه الاسلام را با هدایت رسول خدا(ص) بجا آورد و درپی آن بدعت ها از چهره آیین ابراهیمی زدوده شده ومناس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غدیر، راهی به سوی کمال

غدیر، راهی به سوی کمال