مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مرداد 1400 ساعت 07:052021-07-27اقتصادي

کاهش 40 هزار تنی ضایعات برنج با نوسازی کارخانه های شالیکوبی


مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به نوسازی و بازسازی و اصلاح 550 کارخانه شالیکوبی در استان، گفت: با این کار از 40 هزار تن ضایعات برنج جلوگیری می شود.

- ، قاسم جوادزاده پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در روزهای آینده شاهد سرعت گرفتن برداشت محصول برنج از مزارع با توجه به خوشه دهی و رسیدگی محصول خواهیم بود، گفت: در استان گیلان هزار و 425 کارخانه شالیکوبی فعالیت می کنند.

وی به آمادگی این کارخانه ها برای تبدیل شلتوک به برنج سفید اشاره کرد و افزود: از این تعداد 550 کارخانه شالیکوبی نوسازی، بازسازی و اصلاح ساختار شده اند که ظرفیت تبدیل و استحصال برنج در آنها حدود 650 هزار تن برنج سفید است.

جوادزاده با بیان اینکه با تجهیز و نوسازی و اصلاح ساختار این شالیکوبی ها امسال از ضایعات کیفی 40 هزار تن برنج ناشی از تبدیل شلتوک جلوگیری می شود، ادامه داد: با این کار حدود 600 میلیارد تومان به بخش کشاورزی و سفره کشاورز بر می گردد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه 100 برند رسمی ثبت شده برنج داریم، گفت: حدود 75 کارخانه با ظرفیت تبدیل بالای 70 هزار تن مجهز به سامانه بسته بندی برنج هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 40 هزار تنی ضایعات برنج با نوسازی کارخانه های شالیکوبی

کاهش 40 هزار تنی ضایعات برنج با نوسازی کارخانه های شالیکوبی