مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 22:152021-07-26اقتصادي

هشدار! امروزِ خوزستان، فردای مازندران نشود


طی دو سه دهه قبل، «مطالعه و پژوهش مستقل از دستگاه مجری طرح» به طور کامل حذف شد و در برخی موارد، طرح توسط کارشناسان واحد پژوهش همان وزارت خانه یا نهاد انجام می گرفت و در برخی موارد نیز جای آن را «طرح توجیهی» گرفت.

- طی دو سه دهه قبل، مطالعه و پژوهش مستقل از دستگاه مجری طرح به طور کامل حذف شد و در برخی موارد، طرح توسط کارشناسان واحد پژوهش همان وزارت خانه یا نهاد انجام می گرفت و در برخی موارد نیز جای آن را طرح توجیهی گرفت.

عصر ایران؛ محمد باقر محسنی ساروی- در کشورهای توسعه یافته ماه ها پیش از آغاز عملیات ساخت و ساز یک پروژه عمرانی و به تعبیر ما کلنگ زنی ، طرح مطالعاتی در این خصوص تهیه می شود؛ طرحی که افرادی خارج از دستگاه و وزارت خانه سفارش دهنده یا مدافع اجرا تهیه می کنند و معمولاً اندیش کده های تخصصی خارج از بدنه دولت که به آن thinkthank می گویند و با فاعلیّت کارشناسان و متخصصان آن حوزه و مشارکت کارشناسان امور اقلیمی و مردم شناسی انجام آن را بر عهده می گیرند و پس از تکمیل، به دستگاه اجرایی ارایه می کنند و اجرا شدن یا نشدن تمامتِ پروژه به نتیجه همین کار پژوهشی منوط و مشروط است.

وقتی روال به این شکل انجام می شود، همه هزینه ها، فایده ها و چالش های احتمالی اجرای پروژه را تا یکی دو دهه بعد هم زیر ذره بین می برند و برای همه این ابهامات، راه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار! امروزِ خوزستان، فردای مازندران نشود

هشدار! امروزِ خوزستان، فردای مازندران نشود