مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 12:452021-07-26بين الملل

از پیشنهاد بلینکن برای بهبود وضعیت حقوق بشر حمایت می کنیم


وزارت خارجه هند از پیشنهاد وزیر خارجه آمریکا در خصوص لزوم ارتقاء جایگاه هند در رتبه بندی جهانی در زمینه حقوق بشر استقبال کرد.

- به نقل از رویترز، در پی اصرار واشنگتن برای آنچه وزیر خارجه این کشور، لزوم ارتقاء رتبه هند در رتبه بندی جهانی می خواند؛ منابع آگاه در وزارت خارجه هند از استقبال دهلی نو برای همکاری با ایالات متحده در این زمینه خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در پی اقدامات دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند در تمایل به حمایت از گروه های هندو راستگرا و اعمال برخی سیاست های فشار علیه مسلمانان این کشور، دهلی نو طی ماه های گذشته هدف انتقاد کشورهای غربی به ویژه آمریکا قرار گرفته است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز در نخستین سفر خود به هند این موضوع را دستمایه اعمال فشار بر دهلی نو قرار داده و تاکید کرد که در همکاری مستمر با وزارت خارجه هند، موضوع حقوق بشر و اعطای شهروندی بر اساس مذهب را به بحث خواهد گذاشت؛ قانونی که دولت مودی دو سال قبل آن را وضع کرده و موجب ایجاد تنش بی سابقه ای در جامعه این کشور شد.

اکنون مقامات وزارت خارجه هند با استقبال از موضع بلینکن، تاکید کرده اند که مساله حقوق بشر، موضوعی مانند دموکراسی بوده و از این لحاظ دارای اساس و اصول جهانی می باشد و لذا مقررات وضع شده بر اساس آن نیز به دولت یا طیف خاصی تع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از پیشنهاد بلینکن برای بهبود وضعیت حقوق بشر حمایت می کنیم

از پیشنهاد بلینکن برای بهبود وضعیت حقوق بشر حمایت می کنیم