مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 09:252021-07-26اجتماعي

مطالعه ژنتیکی روی بقایای استخوانی به دست آمده از کاوشهای باستانی


بقایای استخوانی به دست آمده از کاوش های باستان شناسی سراسر کشور برای تعیین هویت و اصالت قومیت ها در آزمایشگاه فرسودگی زیستی پژوهشکده حفاظت ومرمت آثار تاریخی مورد مطالعات ژنتیک قرار می گیرد.

- به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پرستو عرفان منش مسئول آزمایشگاه فرسودگی زیستی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی- فرهنگی با بیان این خبر و با اشاره به تأثیر مطالعات بیولوژیک در بررسی های باستان شناسی گفت: امروزه زیست فناوری راه گشای بسیاری از مشکلات جوامع بشری در حوزه های مختلف به ویژه پزشکی، کشاورزی، محیط زیست، اقلیم شناسی و باستان شناسی است و توانسته در برخی از کشورها روند توسعه در این حوزه های علمی و پژوهشی را سرعت بخشد.

او خاطرنشان کرد: اما قدم نخست و شرط اساسی استفاده از آن در فرآیند توسعه، تشخیص و ارزیابی مشکلات و نیازمندی ها و به دنبال آن تعیین الویت های پژوهشی در حوزه های مختلف علمی است.

عرفان منش با اشاره به لزوم حفاظت و صیانت از فرهنگ هر ملت گفت: حفظ ارزش های فرهنگی به مثابه شناخت هویت تاریخی هر ملت یکی از مسائلی است که در هر کشور می باید مدنظر قرار گیرد و جز الویت های اصلی نهادهای ذیربط باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالعه ژنتیکی روی بقایای استخوانی به دست آمده از کاوشهای باستانی

مطالعه ژنتیکی روی بقایای استخوانی به دست آمده از کاوشهای باستانی