مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 مرداد 1400 ساعت 02:402021-07-25بين الملل

اربیل: مخالف خروج ائتلاف آمریکا از عراق هستیم


اقلیم کردستان عراق ضمن هشدار نسبت به تکرار حوادث سال 2014 و اشغال عراق توسط گروه تروریستی داعش اعلام کرد که با خروج ائتلاف تحت امر آمریکا از عراق مخالف است.

- اقلیم کردستان عراق ضمن هشدار نسبت به تکرار حوادث سال 2014 و اشغال عراق توسط گروه تروریستی داعش اعلام کرد که با خروج ائتلاف تحت امر آمریکا از عراق مخالف است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، مسئول دپارتمان روابط خارجی اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: عراق هنوز از بی ثباتی و دخالت برخی کشورها در امور داخلی خود رنج می برد و همچنین فاقد یک نیروی نظامی پایدار است که بتواند از تکرار تجربیات قبلی که صدمات مادی و انسانی وحشتناک به آن وارد کرد، جلوگیری کند.

وی افزود: ما فاجعه ای را که در سال 2014 بر سر کشور آمد، دیدیم و شاهد بودیم که چگونه شبه نظامیان داعش توانستند یک سوم کشور را اشغال کنند و ده ها هزار تن کشته شدند.

احتمال تکرار این تجربه هنوز هم وجود دارد.

اخیرا یک منبع در هیئت مذاکره کننده عراق در واشنگتن اعلام کرد که این هیات هنوز با هیئت آمریکایی در مورد خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق توافق نکرده است.

این در حالی است که هیات هماهنگی مقاومت عراق هشدار داده که حضور هیچ سرباز آمریکایی در داخل کشور ، با هر ظرفیت و بهانه ای را مجاز نمی داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربیل: مخالف خروج ائتلاف آمریکا از عراق هستیم

اربیل: مخالف خروج ائتلاف آمریکا از عراق هستیم