مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 10:002021-07-25سياسي

محدودیت دایره عمل خبرنگاران جریان رادیکال فضای مجازی راقوی می کند


حذف شدن و محدود شدن دایره عمل خبرنگاران و اصحاب رسانه سبب می شود جریان ها و سویه های رادیکال در فضای مجازی قوت بیشتری بگیرند.

- ، نشست راه های مقابله با خشونت مسری در شبکه اجتماعی توییتر با سخنرانی علی شاکر، رییس بخش آموزش موسسه همشهری و پژوهشگر و نویسنده حوزه رسانه برگزار شد.

معصومه تقی زادگان عضو هییت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ابتدای نشست با اشاره به اینکه خشونت و درگیری یکی از ارزش عنصر خبری است گفت: حال که سویه های مجازی زندگی با سرعت هر چه بیشتر قوت می گیرد، پر رنگ می شود و بازنمایی خشونت بیش از پیش سرعت گرفته است.

سوال بزرگ این است که چه می توان کرد؟ اما این سوال پسینی است، پیش از آن باید پرسید که چگونه خشونت مسری می شود؟ چگونه خشونت راه خود را باز می کند و فضا را می گیرد؟ شاکر با اشاره به اینکه دغدغه اولیه وی این بوده است که آیا بستر روابط شبکه های مجازی می تواند برای برپاداری پیام های تنش زُدا آماده باشد یا نه گفت: در درجه ی نخست باید بدانیم شکل پخش پیام ها در شبکه چگونه است و از چه سازوکاری پیروی می کند.

با شناخت این سازوکار و نحوه ی پخش خشونت (که در اینجا به مثابه یک بیماری به آن می نگریم) می توانیم راه های جلوگیری از انتشار آن را نیز پیشنهاد دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت دایره عمل خبرنگاران جریان رادیکال فضای مجازی راقوی می کند

محدودیت دایره عمل خبرنگاران جریان رادیکال فضای مجازی راقوی می کند