مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 04:302021-07-25اجتماعي

اما و اگرهای تربیت کودک سندروم داون


معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: خانواده هایی که دارای فرزند سندروم داون هستند بایبد نکاتی را برای بهبود وضعیت آن ها انجام دهند.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: خانواده هایی که دارای فرزند سندروم داون هستند بایبد نکاتی را برای بهبود وضعیت آن ها انجام دهند.

جمیله رضازاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پیشگیری دارای سه سطح است؛ سطح اولیه آن مانند غربالگری و سطح ثانویه هنگام رخ دادن اختلال کوچک اقدامات علیه گسترده نشدن آن انجام می شود.

وی افزود: سطح ثانویه پیشگیری همان کاری است که برای کودکان سندروم داون انجام می دهیم؛ یعنی کار می کنیم تا توانمندی هایشان را بالا ببریم و به نوعی توانمندسازی انجام می دهیم که بسیارموثر است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: هرچه بیشتر با کودک سندروم داونی کار شود و وقت گذاشته شود بهتر است؛ مثلا مادر کتاب بخواند، در لباس ها و محیط اطراف از رنگ های متنوع استفاده کند.

رضازاده بیان کرد: بچه های سندروم داون تن عضلانی ضعیفی دارند و به اصطلاح شل هستند و گردن نم گیرند که بسیاری از این موارد با درمانی و ماساژتراپی بهتر می شوند.

وی تصریح کرد: هم کاردرمانی ذهنی و هم جسمی برای این کودکان وجود دارد و حتما باید بررسی قلب و تیرویید انجام شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اما و اگرهای تربیت کودک سندروم داون

اما و اگرهای تربیت کودک سندروم داون