مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 مرداد 1400 ساعت 04:302021-07-25بين الملل

اقدام شبکه آمریکایی در حذف تایوان از نقشه چین/ پکن واکنش نشان داد


شبکه «ان بی سی» آمریکا در پوشش مراسم افتتاح بازی های المپیک، نقشه ای مخدوش از چین به نمایش گذاشت که این اقدام واکنش پکن را در پی داشت.

- به نقل از اسپوتنیک، کنسولگری چین در شهر نیویورک آمریکا به شدت از اقدام شبکه ان بی سی که انحصار پخش بازی های المپیک در آمریکا را در اختیار گرفته، انتقاد کرد.

دلیل این انتقاد اقدام این شبکه تلویزیونی در نمایش دادن نقشه ای از چین است که در آن جزیره تایوان و دریای چین جنوبی حذف شده است.

به گفته کنسولگری چین، این اقدام شبکه آمریکایی توهینی به شرافت و احساسات مردم چین است و ان بی سی باید به دنبال رفع این اشتباه باشد.

این در حالی است که حین پخش تصاویری از ورزشکاران چینی در مراسم افتتاح المپیک توکیو، گزارشگر ان بی سی به تکرار ادعاهای حقوق بشری علیه چین نیز پرداخته است.

وزارت دفاع ژاپن نیز در گزارش سالانه خود که هفته پیش منتشر شد؛ تایوان را از نقشه چین حذف کرده بود.

ژاپن همپیمان نظامی آمریکا محسوب می شود و گمان می رود که از تنش های دنیای ایندوپاسیفیک به عنوان دستاویزی برای ایفای نقشی بزرگتر در عرصه جهانی استفاده خواهد کرد.

آمریکا و متحدانش در ادامه سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک که مبتنی بر مهار قدرت یابی چین است، به تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابع این کشور از جمله تایوان، هنگ کنگ و تبت روی آورد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام شبکه آمریکایی در حذف تایوان از نقشه چین/ پکن واکنش نشان داد

اقدام شبکه آمریکایی در حذف تایوان از نقشه چین/ پکن واکنش نشان داد