مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مرداد 1400 ساعت 07:352021-07-24اقتصادي

کاهش 60 درصدی سطح زیر کشت گوجه فرنگی در اسدآباد


مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از کاهش 60 درصدی سطح زیر کشت گوجه فرنگی امسال این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از کاهش 60 درصدی سطح زیر کشت گوجه فرنگی امسال این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: سال گذشته 1250 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص داشت که امسال این میزان سطح زیرکشت به 471 هکتار کاهش یافته است.

وی قیمت پایین و عدم توجیه اقتصادی سال گذشته کشت گوجه فرنگی را از عمده دلایل اُفت کاهش کشت گوجه فرنگی امسال در شهرستان دانست و تصریح کرد: شهرستان اسدآباد به عنوان قطب تولید کننده گوجه فرنگی هر ساله رتبه اول استان را دارا بوده و محصول این شهرستان علاوه برمصرف منطقه و کارخانه رب شهرستان به سایر کارخانجات رب سطح کشور از جمله همدان، اصفهان ، قزوین،کرمانشاه.

ارسال می شود.

مرادی با اشاره به فعالیت 510 بهره بردار گوجه کار در شهرستان بیان کرد: میانگین برداشت محصول از هر هکتار سطح زیر کشت گوجه فرنگی به طور متوسط 50 تن بوده که بر همین اساس برداشت 23 هزار و 550 تن محصول از اراضی کشت گوجه شهرستان پیش بینی می شود .

وی با بیان اینکه 90 درصد از کشت های اراضی گوجه فرنگی شهرستان آبیاری قطره ای و نشتی بوده و به صورت 100 درصدی کشت نشایی هستند، ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 60 درصدی سطح زیر کشت گوجه فرنگی در اسدآباد

کاهش 60 درصدی سطح زیر کشت گوجه فرنگی در اسدآباد