مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 10:552021-07-17اقتصادي

26 میلیارد تومان زکات در کردستان جمع آوری شد/سهم 89 درصدی فقرا از زکات


رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: 26 میلیارد تومان زکات از ابتدای امسال تا کنون در استان جمع آوری شده است.

- ماموستا عبید لطفی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، از جمع آوری26 میلیارد تومان زکات در استان خبر داد و اظهار کرد: این میزان زکات در بیش از یک هزار و 130 روستا و شهرهای استان جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه 185 میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به زکات فطریه بوده است،  25 میلیارد ریال زکات کفارات، 35 میلیارد ریال زکات مال التجاره و 15 میلیارد ریال زکات غلات طی سه ماهه امسال در سطح استان جمع آوری شده است.

 رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان خاطرنشان کرد: 89 درصد از زکات جمع آوری شده در حوزه محرومین و 11 درصد در حوزه عمرانی هزینه می شود.

لطفی افزود: از محل سهم زکات محرومین و نیازمندان 196 کمک هزینه تحصیلی، 100 کمک هزینه درمانی و 9 واحد مسکن برای نیازمندان احداث و یا بهسازی شده است.

وی اضافه کرد: ساخت و تعمیر 5 مسجد و خانه عالم، ، یک مورد غسالخانه، و 2 مورد پروژه عام المنفعه از محل سهم 11 درصدی زکات در بخش عمرانی در سطح استان انجام شده است.

 رییس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان افزود: زکات جمع آوری شده در هر روستا، شهر و منطقه ای  با نظارت و همکاری معتمدین، عاملین، شورای زکات روستا، خی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

26 میلیارد تومان زکات در کردستان جمع آوری شد/سهم 89 درصدی فقرا از زکات

26 میلیارد تومان زکات در کردستان جمع آوری شد/سهم 89 درصدی فقرا از زکات