مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 07:352021-07-17اجتماعي

تصاویری خیره کننده از محل تولد ستاره های جوان


ستاره شناسان تصاویری خیره کننده از کهکشان های مجاور ثبت کرده اند که محل تشکیل ستاره های جوان با گازهای گرم اطراف آنها را نشان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، این کهکشان ها توسط تلسکوپ بسیار بزرگ رصدخانه جنوب اروپا در شیلی رصد شده اند و این تصاویر ترکیبات مختلف کهکشان ها را در رنگ های مختلف نشان می دهد و به ستاره شناسان در یافتن مکان ستاره های جدید و گازهای اطراف آنها کمک می کند.

ترکیب این مشاهدات با داده های به دست آمده از تلسکوپ آلما(ALMA)، به محققان کمک می کند نحوه ی تشکیل ستاره ها از ابرهای گازی را بفهمند.

ستاره شناسان می دانند که ستاره ها از ابرهای گازی تشکیل می شوند اما نحوه ی تشکیل آنها و نقش کهکشانها در آن هنوز مشخص نیست.

کهکشان مارپیچی NGC 1300 که در فاصله ی 61 میلیون سال نوری از زمین قرار دارد آنها 30 هزار سحابی گاز گرم در میان 15 میلیون طیف نوری و 100 هزار منطقه ی دارای گاز سرد در 90 کهکشان مجاور یافته اند.

آنها امیدوارند این داده ها مورد استفاده ی سایر ستاره شناسان قرار گیرد تا بیشتر درمورد نحوه ی تشکیل ستاره ها بفهمند.

برای درک این فرایند گروهی از محققان از دانشگاه هایدلبرگ(Heidelberg) آلمان به همراه اعضای رصدخانه جنوب اروپا کهکشان ها را مورد بررسی قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصاویری خیره کننده از محل تولد ستاره های جوان

تصاویری خیره کننده از محل تولد ستاره های جوان