مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 05:102021-07-17اقتصادي

بورس در نقطه صفر مرزی


بازار سهام در هفته گذشته شاهد اعتماد به نفس بیشتر خریداران بود که در نتیجه آن شاخص کل برای نخستین بار از هفته دوم فروردین وارد کانال 3/ 1 میلیون واحدی شد و در فاصله ای بسیار نزدیک به آغاز سال ایستاد.

- ، در یک تصویر بزرگ اما باید توجه داشت که شاخص کل از زمان آغاز رکود در مرداد ماه سال گذشته، سه دوره رشد داشته که طی آنها بین 10 تا 22 درصد از کف خود فاصله گرفته است.

نکته مهم این است که پس از پایان هر سه دوره رونق، بازار در ادامه با اصلاح مواجه شده و در هر نوبت تقریبا کل اثر رشد قبل را خنثی کرده است.

با توجه به طولانی تر بودن دوران رونق فعلی و شتاب کندتر افزایش نرخ ها برخی انتظار دارند تا سرنوشت این موج صعودی متفاوت از سه فاز قبلی باشد.

در نقطه مقابل، گروهی نیز هستند که اعتقاد دارند با توجه به ثبات متغیرهای بنیادی از یکسو و احتمال احیای برجام(هر چند اگر در کوتاه مدت نیز محقق نشود) و افت ارز، امکان در پیش بودن فاز اصلاحی مشابه در قیمت سهام وجود دارد.

نیم نگاه سرمایه گذاران به مذاکرات اقتصاد ایران در سه سال گذشته، دو موج بزرگ تورمی و کاهش ارزش پول ملی یکی در سال 97 و یکی در سال 99 را پشت سر گذاشته و هنوز در سال 1400 نیز از سایه تورم و رشد نقدینگی بالا در امان نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس در نقطه صفر مرزی

بورس در نقطه صفر مرزی