مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 تیر 1400 ساعت 03:352021-07-17سياسي

ازدواج سفید؛ ازدواج یا همباشی؟!


تعداد ازدواج ها در جهان بسیار فراتر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم تا چندی پیش یعنی حدود دو دهه قبل نزدیک به 30 تا 40 نوع ازدواج متداول و به شکل زنده وجود داشت که هم اکنون تعداد آن ها به طور قطع بیشتر شده است.

- ایسنا/همدان تعداد ازدواج ها در جهان بسیار فراتر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم تا چندی پیش یعنی حدود دو دهه قبل نزدیک به 30 تا 40 نوع ازدواج متداول و به شکل زنده وجود داشت که هم اکنون تعداد آن ها به طور قطع بیشتر شده است.

ازدواج در ایران دو جنبه دارد یکی جنبه مذهبی و دیگر جنبه قانونی که در فرهنگ عمومی جامعه هر دو آنها مورد توجه و اهمیت قرار می گیرد و هر دو جنبه برای مقبولیت اجتماعی در فرهنگ عامه از اهمیت خاصی برخوردار است.

این نکته مقدمه ای بود که به تعریف ازدواج سفید در ایران برسیم، در ایران ازدواج سفید به ازدواج بدون عقد نکاح تعریف شده است حال چرا گفته می شود ازدواج سفید در ایران؟ زیرا این تعریف ایرانی این اصطلاح است.

مثلاً در آلمان ازدواج سفید مقدمه ای برای ازدواج دائم است و کسانی که به ازدواج سفید دست می زنند قصد دارند در یک دوره آزمایشی و مقدماتی شرایط را برای ازدواج دائم خود فراهم کنند.

یک جامعه شناس در گفت وگو با ایسنا، مطرح کرد: به نظر می رسد یک نوع پنهان سازی ایرانی که از آن به در لفافه سخن گفتن استخراج می شود در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدواج سفید؛ ازدواج یا همباشی؟!

ازدواج سفید؛ ازدواج یا همباشی؟!