مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 تیر 1400 ساعت 08:252021-07-11سياسي

«سیاست گذاری و انباشت نارضایتی عمومی»


مهدی صولی با نگارش یادداشتی با عنوان «سیاست گذاری و انباشت نارضایتی عمومی» معتقد است: این روزها بسیار می شنویم که با یک دست شدن اجزای نظام حاکمیتی و به ویژه سه قوه، - مهدی صولی با نگارش یادداشتی با عنوان سیاست گذاری و انباشت نارضایتی عمومی معتقد است: این روزها بسیار می شنویم که با یک دست شدن اجزای نظام حاکمیتی و به ویژه سه قوه، مشکلات کشور مرتفع خواهد شد؛ امید که چنین باد؛ اما این یک دستی به تنهایی رافع مشکل نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن یادداشت مهدی صولی به شرح زیر است: پارسونز جامعه شناس بزرگ آمریکایی بر این اعتقاد است که وقوع گاه و بی گاه اتفاقات ناگوار در هر کشوری طبیعی است؛ اما تبدیل شدنِ شنیدن پیاپی خبرهای ناگوار و خشم آلود به یک روال اجتماعی پر بسامد در گفتگوهای روزانه مردم، زنگ خطری است که هر سیاست گذاری را باید نگران کند.

در سیاست گذاری عمومی، دولت نه امری طبیعی و به مقتضی بررسی قیاسی، که ساختی اجتماعی و مستعد مطالعه استقرایی قلمداد می شود.

چنین رویکردی راه را بر مطالعه کنش دولت در قالب دولت در عمل و دولت در واقع گشوده است و عرصه را بر نگرش های ایدئولوژیک از دولت چه از نوع کثرت گرای آن و چه از گونه نئومارکسیستی آن تنگ کرده است (وحید: 1384).


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سیاست گذاری و انباشت نارضایتی عمومی»

«سیاست گذاری و انباشت نارضایتی عمومی»