مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 11:152021-07-10بين الملل

بایدن یک مقام ارشد دولتی منصوب ترامپ را اخراج کرد


رییس جمهور آمریکا کمیسیونر امنیت اجتماعی این کشور را که منصوب رییس جمهور قبل بود، اخراج و معاون وی را مجبور به استعفا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن رییس جمهور آمریکا، روز جمعه به وقت محلی اندرو سول کمیسیونر امنیت اجتماعی این کشور را اخراج کرد.

به نوشته پایگاه خبری هیل ، پیش تر از سول که یکی از مقامات منصوب دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا بود، خواسته شده بود استعفای خود را اعلام کند اما او از این کار امتناع کرده بود.

یک مقام دولت آمریکا در این باره گفت، علاوه بر سول، معاون وی نیز که در دوران ترامپ در این سمت منصوب شده بود، به درخواست بایدن استعفا داده است.

بایدن کیلولو کیجاکازی را به عنوان سرپرست امنیت اجتماعی آمریکا انتخاب کرده و انتصاب او منوط به تأیید از سوی مجلس سنا خواهد بود.

سول که سال 2019 با رأی 77 سناتور آمریکایی به این مقام رسیده بود، در مصاحبه با واشنگتن پست گفته است، این حکم اخراج و آنچه سلاخی جمعه شب نامید به رسمیت نمی شناسد و از روز دوشنبه کار خود را ادامه می دهد.

این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا طی حکمی اعلام کرده که بایدن می تواند به اختیار خود، سول را برکنار کند و دیوان عالی این کشور نیز از این رأی حمایت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن یک مقام ارشد دولتی منصوب ترامپ را اخراج کرد

بایدن یک مقام ارشد دولتی منصوب ترامپ را اخراج کرد