مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 تیر 1400 ساعت 02:502021-07-09اقتصادي

شبکه های توزیع فرسوده و معضل تلفات آب شرب


استاد تمام گروه مهندسی آب دانشگاه رازی کرمانشاه عامل اصلی اتلاف آب شرب تصفیه شده را شبکه فرسوده انتقال و توزیع آب عنوان کرد و افزود: برای جلوگیری از اتلاف آب شرب بجای حفر چاه های جدید و فشار مضاعف به آبخوان ها، - باید شبکه های فرسوده تعویض شود.

دکتر هوشنگ قمرنیا در گفت و گو با ایسنا، به ارزیابی مختصری از وضعیت منابع آبی کشور پرداخت و گفت: کشور ما با متوسط بارندگی حدود 220 میلی متر در سال از کشورهای خشک و نیمه خشک جهان با منابع آبی محدود به شمار می رود.

وی با بیان اینکه کشور ما در وضعیت بحران شدید آبی قرار دارد، ادامه داد: در حال حاضر ایران بیش از 70 درصد از آب شیرین تجدیدپذیر خود را مصرف می کند که بسیار بیشتر از حد نرمال جهانی (حدود 30 درصد) است.

البته بر اساس نظرات بعضی از کارشناسان وزارت نیرو این مقدار حدود 86 درصد بوده که موضوع را بسیار بدتر کرده است.

استاد تمام گروه مهندسی آب دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: در کشور ما بر اساس نظرات کارشناسان وزارت نیرو حدود 92 درصد از آب شیرین قابل دسترس در فعالیت های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد که از میانگین جهانی بسیار بیشتر است.

البته بر اساس نظر کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی این مقدار حدود 75 در صد اعلام می شود که در هر دو حالت مصارف آب کشاورزی در کشور ما بالای میانگین جهانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه های توزیع فرسوده و معضل تلفات آب شرب

شبکه های توزیع فرسوده و معضل تلفات آب شرب