مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 تیر 1400 ساعت 12:152021-07-03فرهنگي

معرفی برنده جایزه ادبی «دزموند الیوت»


جایزه 10هزار پوندی «دزموند الیوت» ویژه نویسندگان نوقلم است و سالانه به بهترین اثر داستانی که به زبان انگلیسی نوشته شده و در بریتانیا به چاپ رسیده باشد، - جایزه 10هزار پوندی دزموند الیوت ویژه نویسندگان نوقلم است و سالانه به بهترین اثر داستانی که به زبان انگلیسی نوشته شده و در بریتانیا به چاپ رسیده باشد، تعلق می گیرد ای کی بلیکمور جایزه ادبی دزموند الیوت را برای نخستین رمان خود دریافت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، امسال جایزه ادبی دزموند الیوت که هر ساله به نخستین اثر یک نویسنده اهدا می شود به ای کی بلیکمور برای رمان تاریخی جادوگران مانینگتری که داستانی مربوط به دهکده ای در انگلستان در حوالی قرن هفدهم میلادی را روایت می کند، اختصاص یافت.

این اثر که توسط هیات داوران مجذوب کننده توصیف شده است نخستین رمان بیلک مور به شمار می رود، با این حال این نویسنده پیش تر دو مجموعه شعر را به چاپ رسانده بود.

بلیکمور برای کسب این جایزه 10هزار پوندی با آثاری از جمله خراش کوچک نوشته ربکا واتسون و لغت نامه دروغگویان اثر الی ویلیامز به رقابت پرداخت.

لیسا مک اینرنی که از برندگان پیشین و از اعضای هیات داوران این جایزه است داستان این کتاب را هوشمندانه و غیرمنتظره توصیف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی برنده جایزه ادبی «دزموند الیوت»

معرفی برنده جایزه ادبی «دزموند الیوت»